ASTG har denna dag nått en uppgörelse runt de konvertibla skuldebrev a 15 MSEK som vid upprättandet av bolagets årsredovisning ej var avtalade. Konvertibelägarna R-Östman Invest AB samt Lars-Otto Hylbo Förvaltning i Svedala AB kommer att vid konvertiblernas förfall den 31 mars 2017 att erbjuda förlängning av löptiden fram till den 31 december 2017. Villkoren blir då desamma som gällt innan (Årsränta a 10% samt konverteringskurs 2 kronor / aktie).
Bolagets hot runt den fortsatta driften är således undanröjda.
Bolagets kassa har dessutom i enlighet med vad som tidigare kommunicerats stärkts med 4 MSEK i form av reverslån. Vi vidhåller vårt tidigare uttalande om stöd från ägare vid behov fram till att bolaget levererar efter egna meriter.
/https%3A%2F%2Fwww.kebni.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2026%2F05%2Fkebni-flags-kista.jpeg)
/https%3A%2F%2Fwww.kebni.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2026%2F04%2Fkebni-q1-2026-report-image.png)
/https%3A%2F%2Fwww.kebni.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2026%2F04%2Fkebni-sensaition.jpg)
/https%3A%2F%2Fwww.kebni.com%2Fassets%2Fimg%2Fplaceholder.png)